Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Γκριζέλντα-κριτική στην τηλεοπτική σειρά


 Η Κολομβιανή μεταφέρει στην μικρή  οθόνη σε μια  σειρά 6 επεισοδίων την πορεία της  επονομαζόμενης "Νονάς της Κόκας" , συμπατριώτισσάς της Γκριζέλντα Μπλάνκο  στο έγκλημα

Ο Εσκομπάρ κάποτε   είχε  πει

"Ο μόνος άνθρωπος που φοβήθηκα ήταν η Γκριζέλντα"΄

Η Γκριζέλντα  σύμφωνα με την σειρά  ξεκίνησε  την  πορεία της στον κόσμο ως πόρνη στο Μεντεγίν της Κολομβίας, μέχρι που παντρεύτηκε κάποιον έμπορο  ναρκωτικών.

Αυτός για να ξεπληρώσει  ένα  χρέος στον επίσης καρτελίστα αδερφό του δέχεται  την πρόταση του να κοιμηθεί η Γκριζέλντα μαζί του. Μετά από αυτό  το ζευγάρι έρχεται σε  αντιπαράθεση και η  γυναίκα σκοτώνει τον άντρα της και το ίδιο  βράδυ παίρνει τα παιδιά της και φεύγουν για το Μαϊάμι

Μην ξεχνάμε πως  όλα  εκτυλίσσονται στα 70ς , δυο δεκαετίες μετά  που οι ηπα ανάγκασαν την Κολομβία να πάψει να παράγει στάρι και να  αγοράζει από αμερικάνικες  εταιρείες  όσο χρειάζεται

Οι αγρότες μαραζώνουν   μιας και απαγορεύεται  να παράγουν αυτό που γνωρίζουν μέχρι που ανακαλύπτουν την κόκα και την αγοραστική διάθεση της νεόπλουτης νεολαίας των ηπα  αρχικά για αυτήν μέσα σε ένα  κυριαρχούμενο ντίσκο περιβάλλον

Η Γκρίζέλντα  βρίσκεται ξανά στον δρόμο, μαθημένη ως πόρνη  να ζει σε αυτόν και να  επιβιώνει .

Μέσα απ την σειρά  μαθαίνουμε  μεταξύ άλλων τις διάφορές  στην προφορά μετά  Βενεζουελάνικων ισπανικών και  των όλων των άλλων. Τα βενεζουέλικα είναι πιο  "τραγουδιστά"

Η σειρά  δεν σε μεταφέρει απλά στο ντίσκο κλίμα της εποχής των τελών της δεκαετίας του 70 και αρχών των 80ς αλλά  πραγματικά σε κάνει να νομίζεις  ως  το ζεις κυριολεκτικά


Τρελή αποκάλυψη που κάνει αίσθηση στην σειρά ο  αργεντίνος ηθοποιός Μαρτίν Ροντρίγκεζ , που  υποδύεται τον Αγιάλα, σύμβουλο και  εκτελεστή της  Γκριζέςλντα

Ο Αγιάλα είναι μια μίξη μεταξύ σπιριτουαλιστή  χίππη  και ντίσκο λατίνου  γκόμενου με το ανάλογο μαλλί και στυγνού ρεαλιστή  πραγματιστή

Αίσθηση ιδιαίτερη δεν κάνει αλλά  χρήζει ανάλυσης ο ρόλος του Ντάριο, από τον ηθοποιό Αλμπέρτο Γκουέρα

Ο Ντάριο είναι κολομβιανός  φτωχός  εργάτης  που δουλεύει σε ένα διανυκτερεύον  φαστ φουντάδικο στα τέλη των 70ς στο miami



Σε μια στιγμή απόγνωσης η Γκριζέλντα  τον προσλαμβάνει να την φυλάει πριν πάει να κλείσει  κάποιο ναρκοντήλι

Ο Ντάριο μπαίνει με τα μπούνια στον χώρο του εγκλήματος, ερωτεύεται  τη Γκριζέλντα , κάνουν παιδί και παντρεύονται

Όμως μόλις φτάνουν στο τοπ της επιτυχίας ο Ντάριο που δεν έχει χάσει αυτό που λέμε  "τον προσγειωμένο ρεαλισμό του εργαζόμενου" της προτείνει να τα παρατήσουν όλα και να  πάνε  να ζήσουν κάπου ήσυχα, έστω και φτωχικά  μα ήσυχα

Μέσα σε μια παράνοια  με τον νόμο να  ψάχνει  στοιχεία εναντίων της και τις αντίπαλες συμμορίες  να καιροφυλακτούν ο Ντάριο  παραμένει ο μόνος προσγειωμένος  με μια  επαφή με την πραγματικότητα, σκεπτόμενος όχι  μόνο την ηδονή του πλουτισμού και της κόκας του σήμερα αλλά και το αύριο, το τι μέλλει  γεναίσθαι

Απ την σειρά  δεν λείπει και η κλασσική  κολομβιανή ρουφιάνα όμως μετανάστρια που γίνεται μπατσίνα και παλεύει μέσα απ την καταστροφή  των άλλων  μεταναστών να καταφέρει επί ματαίω να φτιάξει την ζωή της και να λάβει μια επάξια  θέση  δίπλα στους αγγλο-προτεστάντες "νόμιμους" κατόχους  της χώρας....επί ματαίω όμως όπως πάντα

  Η αλήθεια είναι πως στην εποχή μας ταινίες και σειρές  βγαίνουν με το κιλό και οι περισσότερες  είναι βαρετά  ίδιες μεταξύ τους. Η Γκρίζέλντα όμως κάνει την διαφορά και αξίζει κατά την γνώμη μου

Η παρακάτω σκηνή είναι μια ιδιαίτερα δυνατή σκηνή- ειδικά  αρεστή  σε όσους διακατεχόμαστε  από  κάποια επαναστατικά  ιδεώδη

Είμαστε  στα 1981 , ο Κάστρο  αφήνει  ελεύθερη την μαζική  μετακίνηση  προς το miami(με  ψαρόβαρκες)όσων κουβανών δεν  αγαπούν το καθεστώς του και οι κοντινές ακτές των ηπα  πλημυρίζουν από  κόσμο

Οι Κουβανοί νέοι μετανάστες  αντιμετωπίζονται ως πολίτες δ κατηγορίας  όχι μόνο απ το κράτος των ηπα αλλά και απ τους αστούς κουβανούς που κατέφυγαν στις ηπα  στα τέλη της δεκαετίας του 50 όταν επικράτησε στο νησί τους  η επανάσταση των μπαρμπούδος

Τον πάμπλουτο , είτε είναι επενδυτής, είτε πρόσφυγας, είτε μετανάστης όλοι τον αγαπούν , τον δε φτωχό κανείς

Η μαζική μετακίνηση  λαμβάνει χώρα σε μια περίοδο που η Γκριζέλντα δεν έχει εδραιωθεί στο ναρκεμπόριο του miami. 

Τα μεγάλα κεφάλια των καρτέλ βάζουν εμπαργκο σε κάθε  ντήλερ και πρεζάκι απαγορεύοντας τους να αγοράσουν έστω και έναν κόκο  απ αυτήν. 

Στην  ουσία είναι με την πλάτη στον τοίχο, οι προσπάθειες της  όλες έχουν πάει στράφι και  λίγο θέλει για να  καταντήσει πιο φτωχιά απ τους πάμφτωχους

Τότε  στρατολογεί μαζικά όσους κουβανούς  δεν έχουν  στον ήλιο μοίρα - ιδίως  μέλη μιας  συμμορίας των  κουβανικών φυλακών  όπου  συνδέονται μεταξύ τους κυρίως με μεταφυσικούς δεσμούς πίστης  αφήνοντας τα υλικά αγαθά  να περνάνε σε δεύτερη μοίρα 

Μόλις φτάσουν  στο χείλος της καταστροφής  η Γκριζέλντα τους βγάζει έναν  ταξικότατο  λόγο όπου  καταφέρεται ενάντια σε αυτούς που ελέγχουν, κυριαρχούν και πλουτίζουν απ το εμπόριο κόκας αλλά και κατά  των υπόλοιπων αστών και μεγαλοαστών  αμερικάνων που  βλέπουν τους νεο-εισερχόμενους  ως σκουπίδια

Αν αντικαταστήσουμε  τις λέξεις περί ναρκωτικών με αυτούς περί εργασίας αυτόν τον  λόγο θα μπορούσαν κάλλιστα να τον έχουν εκφωνήσει ο Τσε ή ο Κάστρο

Ακολουθούν μερικά  κομμάτια απ το soundtrack της σειράς 


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η Μαίρη και ο μικρός γιος της

  Τα ξένοιαστα techno  beat rave χρόνια των 90ς  τελειώσαν γρήγορα για την  Μαίρη Ένα  χρόνο μετά τον γάμο και 6 μήνες μετά  την  γέννα της,  ο Αντώνης την χώρισε και βρήκε μια πολύ νεότερη της Διατροφή  πλήρωνε όποτε θυμόταν δηλαδή μια φορά τον χρόνο και άμα. Με τα  600 ευρώ απ το fast  foord που δούλευε και με μια μιρκή βοήθεια απ την μάνα και τον πατέρα της προσπαθούσε να μεγαλώσει το αγοράκι της, τον Ερμή Μόνο όταν σχολούσε και περνούσε  ώρες μαζί του  ένιωθε ευτυχισμένη. Φτωχιά, στο όριο της επιβίωσης αλλά ευτυχισμένη Ώρες- ώρες ένιωθε ξανά  την λαχτάρα της επαφής και του  σεξ με κάποιο αντρικό κορμί αλλά μπροστά  στο μεγάλωμα του Ερμήτης περνούσε  γρήγορα Ο Ερμής από τότε που ξεκίνησε να περπατάει  του άρεσε να κλωτσάει μια μπάλα στο πάρκο Η Μαίρη ήταν εκεί και  ο Ερμής της έλεγε να κάνει τον τερματοφύλακα.Αρχικά η Μαίρη δεν γνώριζε. Έτσι έκατσε να βλέπει ποδόσφαιρο Ο Ερμής καθόταν στην ...

Πανηγύρι στο Στυγερό-η Ρίκα η γεροντοκόρη 1(πιλότος)

Η νύχτα είχε πέσει στην πλατεία του ορεινού χωριού Τα τραπέζια   στην είσοδο της  είχαν στηθεί  σε  δυο σειρές , η μιά απέναντι στην άλλη οι οποίες σειρές μετατρεπόνταν όσο προχωρούσες σε ένα  ημικύκλιο γύρω απ το κέντρο της πλατείας Στο κέντρο της πλατείας  ακριβώς μπροστά απ την είσοδο της ψησταριάς του Μανώλη είχε στηθεί η ορχήστρα με τους  τραγουδιστές και τις τραγουδίστριες     Στα πρώτα  τραπέζια   μπροστά  στην ορχήστρα καθόνταν ο δήμαρχος ο γνωστός στο χωριό και ως Βαγγέλας. Παχύσαρκος  γύρω  στα 55 με  μουστάκι και με ακούρευτο μαλλί  του οποίου τα τσουλούφια έπεφταν συνεχώς  στο  μέτωπο του και τα έφτιαχνε προς τα πίσω με το χέρι -Δήμαρχε ;  φώναξε ένας  συγχωριανός του   απ την άλλη μεριά της πλατείας, πολυ καλλιτεχνικό το στήσιμο στην είσοδο της πλατείας. Εσύ το σκέφτκηες; -Εγώ, ποιος άλλος;όλα εδώ πέρα πρέπει να  τα κάνω μόνος μου λέμε. Χρόνια τώρα, ...

Βουλγάρικες αλήθειες-σύντομο θεατρικό

  Ενα  σκοτεινό ημιφωτισμένο  δωμάτιο. Στο κέντρο του είχε ένα  τραπέζι. Οι δυο αστυνομικοί  καθόνταν απένατι απ τον Μπόρις, τον επονομαζόμενο και "Βούλγαρο"  Οι  τρεις τους κοιτιόνταν για ώρα. Τελικά πήρε τον λόγο ο πιο έμπειρος  αστυνομικός, ο Γεωργίου αφού έριξε μια  κλεφτή ματιά στον Βασιλείου -Καλώς  ανταμώσαμε ξανα Μπόρις, είπε στον "Βούλγαρο" -Καλώς σας βρίσκω,απάντησε  αδιάφορα  ο Βούλγαρος διατηρώντας το αγριέμμένο του βλέμμα -Τι σε έκανε να αφήσεις την  καβάτζα σου στην Σόφια και να κατηφορίσεις ξανά στα μέρη μας; τον ρώτησε ο Βασιλείου Ο Μπόρις κοίταξε τον  Γεωργίου -Πήρε προαγωγή η Φιλλιπινέζ σε  μπάτλερ; τον ρώτησε  υπονοόντας τον Βασιλείου Ο Γεωργίου  με πολλά χρόνια υπηρεσίας και αναλόγων καταστάσεων στην πλάτη του απάντησε -Απάντα σε ότι σε ρωτάνε  ρε Μπόρις...να  τελειώνουμε  μια  ώρα αρχύτερα -Αφεντικά και δούλοι, σκατά γινήκαμε  ούλοι,μονολόγησε ο Μπόρις -Τα έ...