Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ταινία Athena-η εξέγερση μιας κοινωνίας που πρέπει να γίνει τα πάντα

 


Σκοτώνουν έναν  ανήλικο άραβα απ τα  γκεττο του Παρισιού

Ο μεγάλος αδερφός του είναι  επαγγελματίας στρατιωτικός με αποστολές  στο εξωτερικό (Μάλι κλπ), ο μεσαίος  αδερφός που είναι ο πιο ευαίσθητος  συναισθηματικά είναι ακόμη ένα παιδί των γαλλικό γκεττο

Η δολοφονία  γίνεται on camera και οι  δράστες φοράνε στολές αστυνομικών

Ο μεγάλος αδερφός  μαζί με την κοινότητα μουσουλμάνων  του γκέτο με την ονομασία "Athena" (Αθήνα) κινούνται  θεσμικά και ρεφορμιστικά

Ζητάνε  σε  συνέντευξη τους στα μμε η αστυνομία να κινηθεί θεσμικά και να βρει τους δράστες

Η συνέντευξη  δίδεται στον δρόμο δίπλα σε ένα  αστυνομικό τμήμα

Μόλις τελειώνει πέφτει μια μολότοφ και οι νεολαίοι που χουν οργανωθεί απ το μεσαίο αδερφό κάνουν μια  τέλεια στρατιωτικού τύπου κομάντο επιδρομή στο τμήμα

Κατατροπώνουν την  αστυνομία  και τις ειδικές  δυνάμεις της και αφού παίρνουν οπλισμό  παραδίδουν το τμήμα στις φλόγες

Μετά απαλλοτριώνοντας ένα  αστυνομικό βαν ξεχύνονται στους δρόμους με κατεύθυνση την "Athena"

Στην επί έναν  αιώνα επιβαλλόμενη  ασφυξία των μεταναστών  της Γαλλίας ξεσπά μια  ανάσα  ελευθερίας. Είναι τα  ανήλικα  παιδιά των γκέτο που  χουν νικήσει την αστυνομία μέσα στο σπίτι της και ΄χουν απαλλοτριώσει οπλισμό, στολές και ένα  βαν και τρέχουν μέσα στους γαλλικούς  δρόμους ζητωκραυγάζοντας

Παράλληλα  στην ταινία  παρακολουθούμε  την πορεία στα γεγονότα ενός μπάτσου, ενός  άντρα των ματ που μοιάζει  εντελώς με  τον αντίστοιχο έλληνα συνάδελφο του - και μάλλον με κάθε συνάδελφο του  στην υφήλιο

Πήρε μια μόνιμη  δουλειά , απέκτησε  μια εργασιακή ασφάλεια, δέρνει κόσμο και πληρώνεται για αυτό, έχει ευαισθησίες σαν άνθρωπος αρκεί αυτές να αφορούν τον ίδιο και όχι τους άλλους και...το πιο γλυκό πράγμα του κόσμου, η γυναίκα του περιμένει  παιδί. Το ότι σκοτώνονται τα παιδιά των άλλων γυναικών, των μεταναστριών  δεν αγγίζει το μεγαλείο του γεγονότος πως ένας μικροαστός, βολεμένος θα αποκτήσει το δικό του παιδί και θα το μεγαλώσει δέρνοντας  τα παιδιά των φτωχών

Στην πορεία όμως των γεγονότων τα παιδιά των φτωχών, αυτά που προορίζονται για σύγχρονοι σκλάβοι ή για νεκροί προκειμένου  να ζήσουν οι μικροαστοί τα δικά τους  παιδιά τον πιάνουν όμηρο....

Η ταινία  είναι ένα  συνεχές πανκ ξέσπασμα  χωρίς διακοπή

Οι σκηνές έχουν γυριστεί μονοκοπανιά με  ταχύτητα και δράση  που κόβει την ανάσα

Οι συντελεστές (κάμεραμαν , μπούμαν κλπ) για να γυρίσουν τις σκηνές δράσαν κανονικά σαν κομάντος  και  αν δείτε το making of είχαν τον πιο δύσκολο και επικίνδυνο ρόλο

Πολλές φορές  εν κινήσει  ο ένας καμεραμάν που  βρίσκεται μέσα σε βαν που τρέχει με ιλλιγιώδη  ταχύτητα  κρέμεται στο κενό και  δίνει την κάμερα που  συνεχίζει να τραβάει πλάνα  στον συνοδηγό μιας  μοτοσυκλέτας που προσσεγγίζει το βαν επίσης με ιλλιγγιώδη ταχύτητα  για να  συνεχίσει το πλάνο  - χωρίς μοντάζ-να   υπάρχει από διαφορετική  οπτική γωνία

Ο Αγγελόπουλος λένε πως δούλευε  χωρίς μοντάζ, απλά  τραβούσε όμως συνεχόμενα  "βαρετά" μονότονα πλάνα

Ο Ρομάν  Γαβράς παίρνει αυτή την τεχνική του Αγγελόπουλου  των  πλάνων  χωρίς μοντάζ και της  αφαιρεί την μονοτονία

Πριν 30 περίπου  χρόνια  είχαν γράψει όλοι πως το "Μίσος" ήταν μια γροθιά  στο στομάχι μιας μπουκωμένης  υλιστικής κοινωνίας

Το "Athena" είναι ένα συνεχές  ξυλοκόπημα  αυτής της κοινωνίας που η εξουσία της έχει γίνει πολύ  χειρότερη και πολύ  χιτλερικότερη απ την αντίστοιχη της εποχής του Μίσους. Σκεφτείτε πως  η σημερινή  παγκόσμια αριστερά  έχει περισσότερα κοινά με την δεξιά και την άκρα δεξιά των 90ς

Και  εδώ  βλέπουμε πως οι πρωταγωνιστές των γκεττο στο athena δεν έχουν να περιμένουν τίποτα  από κανέναν

Καλούνται μέσα σε στιγμές να  ωριμάσουν πολιτικά και κοινωνικά. Να γίνουν  Ντουρούτι , Λένιν, Τσε και Ζούκωφ μέσα σε μερικές ώρες , όχι γιατί το σκεφτήκαν αλλά γιατί οι καταστάσεις και η ίδια  η ζωή το επιβάλλει

Έχουν πόλεμο αλλά  μέσα σε αυτό το λούμπεν  χάος των γκέττο  έχουν φροντίσει να δηλώσουν πως δεν είναι ζώα  σαν τους μπάτσους και τους φασίστες

Ναι θα καταστρέψουν τα πάντα

Ναι  θα  ρημάξουν τον κόσμο όλο

Ναι θα τα  διαλύσουν όλα και ακόμη παραπάνω 

και το καταφέρνουν όμως παράλληλα  δηλώνουν πως θα σεβαστούν την  ανθρώπινη  ζωή. Και το πετυχαίνουν

Πιστεύω παρά  την "θεσμική" ντρίπλα της τελευταίας σκηνής του σκηνοθέτη πρέπει να  δείτε την ταινία όσοι δεν την έχετε δει

Όσο για την ντρίπλα (δεν την αναφέρω για να αποφύγουμε το spoil) γίνεται  για να περάσει ο σκηνοθέτης  την άτυπη λογοκρισία που επικρατεί παγκοσμίως  στο σινεμά

Δεν είναι εύκολο να γυρνάς  ταινίες σε έναν κόσμο όπου η αριστερά μοιάζει πλέον με χιτλερικό κόμα και το κέντρο η δεξιά και οι ναζί έχουν ξεπεράσει κατά πολύ  τα οράματα του χίτλερ....



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η Μαίρη και ο μικρός γιος της

  Τα ξένοιαστα techno  beat rave χρόνια των 90ς  τελειώσαν γρήγορα για την  Μαίρη Ένα  χρόνο μετά τον γάμο και 6 μήνες μετά  την  γέννα της,  ο Αντώνης την χώρισε και βρήκε μια πολύ νεότερη της Διατροφή  πλήρωνε όποτε θυμόταν δηλαδή μια φορά τον χρόνο και άμα. Με τα  600 ευρώ απ το fast  foord που δούλευε και με μια μιρκή βοήθεια απ την μάνα και τον πατέρα της προσπαθούσε να μεγαλώσει το αγοράκι της, τον Ερμή Μόνο όταν σχολούσε και περνούσε  ώρες μαζί του  ένιωθε ευτυχισμένη. Φτωχιά, στο όριο της επιβίωσης αλλά ευτυχισμένη Ώρες- ώρες ένιωθε ξανά  την λαχτάρα της επαφής και του  σεξ με κάποιο αντρικό κορμί αλλά μπροστά  στο μεγάλωμα του Ερμήτης περνούσε  γρήγορα Ο Ερμής από τότε που ξεκίνησε να περπατάει  του άρεσε να κλωτσάει μια μπάλα στο πάρκο Η Μαίρη ήταν εκεί και  ο Ερμής της έλεγε να κάνει τον τερματοφύλακα.Αρχικά η Μαίρη δεν γνώριζε. Έτσι έκατσε να βλέπει ποδόσφαιρο Ο Ερμής καθόταν στην ...

Πανηγύρι στο Στυγερό-η Ρίκα η γεροντοκόρη 1(πιλότος)

Η νύχτα είχε πέσει στην πλατεία του ορεινού χωριού Τα τραπέζια   στην είσοδο της  είχαν στηθεί  σε  δυο σειρές , η μιά απέναντι στην άλλη οι οποίες σειρές μετατρεπόνταν όσο προχωρούσες σε ένα  ημικύκλιο γύρω απ το κέντρο της πλατείας Στο κέντρο της πλατείας  ακριβώς μπροστά απ την είσοδο της ψησταριάς του Μανώλη είχε στηθεί η ορχήστρα με τους  τραγουδιστές και τις τραγουδίστριες     Στα πρώτα  τραπέζια   μπροστά  στην ορχήστρα καθόνταν ο δήμαρχος ο γνωστός στο χωριό και ως Βαγγέλας. Παχύσαρκος  γύρω  στα 55 με  μουστάκι και με ακούρευτο μαλλί  του οποίου τα τσουλούφια έπεφταν συνεχώς  στο  μέτωπο του και τα έφτιαχνε προς τα πίσω με το χέρι -Δήμαρχε ;  φώναξε ένας  συγχωριανός του   απ την άλλη μεριά της πλατείας, πολυ καλλιτεχνικό το στήσιμο στην είσοδο της πλατείας. Εσύ το σκέφτκηες; -Εγώ, ποιος άλλος;όλα εδώ πέρα πρέπει να  τα κάνω μόνος μου λέμε. Χρόνια τώρα, ...

Βουλγάρικες αλήθειες-σύντομο θεατρικό

  Ενα  σκοτεινό ημιφωτισμένο  δωμάτιο. Στο κέντρο του είχε ένα  τραπέζι. Οι δυο αστυνομικοί  καθόνταν απένατι απ τον Μπόρις, τον επονομαζόμενο και "Βούλγαρο"  Οι  τρεις τους κοιτιόνταν για ώρα. Τελικά πήρε τον λόγο ο πιο έμπειρος  αστυνομικός, ο Γεωργίου αφού έριξε μια  κλεφτή ματιά στον Βασιλείου -Καλώς  ανταμώσαμε ξανα Μπόρις, είπε στον "Βούλγαρο" -Καλώς σας βρίσκω,απάντησε  αδιάφορα  ο Βούλγαρος διατηρώντας το αγριέμμένο του βλέμμα -Τι σε έκανε να αφήσεις την  καβάτζα σου στην Σόφια και να κατηφορίσεις ξανά στα μέρη μας; τον ρώτησε ο Βασιλείου Ο Μπόρις κοίταξε τον  Γεωργίου -Πήρε προαγωγή η Φιλλιπινέζ σε  μπάτλερ; τον ρώτησε  υπονοόντας τον Βασιλείου Ο Γεωργίου  με πολλά χρόνια υπηρεσίας και αναλόγων καταστάσεων στην πλάτη του απάντησε -Απάντα σε ότι σε ρωτάνε  ρε Μπόρις...να  τελειώνουμε  μια  ώρα αρχύτερα -Αφεντικά και δούλοι, σκατά γινήκαμε  ούλοι,μονολόγησε ο Μπόρις -Τα έ...